Subject: Riigimaanteelt uue mahasõidu võimalikkusest
From: "Toomas Kutti" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: "Kaie Kruusmaa" <[email-masked]>, "Marek Lind" <[email-masked]>
Date: Thu, 26 Jun 2025 11:40:34 +0300

Tere

Pöördun Transpordiameti poole seoses Harju Maakohtu menetluses oleva 
tsiviilasjaga nr 2-25-8383, milles kohus peab määrama juurdepääsu Harju 
maakonnas Kurkse külas ja Altküla külas asuvalt Mureli kinnisasjalt 
(registriosa nr 13585202, mis koosneb neljast katastriüksusest ((i) 
56201:003:0028 Uustalu; (ii) 56201:003:0455 Siimu-Mäeotsa; (iii) 
56201:003:0805 Kukerpuu ja (iv) 56201:003:0961 Mureli) avalikult 
kasutatavale teele.

Avaldaja soovib/eelistab kasutada juurdepääsuks oma kinnisasjale 
olemasolevat erateed (tee nr 5620011), mis algab Padise-Kurkse-Harju-Risti 
riigiteelt nr 11176 (56201:001:1394) ning kulgeb üle Velle (56201:003:0142) 
ja Saeveski tee L3 (56201:001:1119) kinnisasjade. Teeregistri andmetel peaks 
Saeveski tee asuma Saeveski tee L3 kinnisasjal, kuid tegelikkuses paikneb 
see osaliselt ka Velle kinnisasjal.

Kuna tee omanik ei ole nõus avaldaja sooviga kasutada erateed metsamaterjali 
kokku- ja väljaveoks, siis on välja pakutud mitmeid erinevaid lahendusi 
riigiteele jõudmiseks. Alternatiividena on pakutud juurdepääsud nt 
riigiteega piirnevalt Kadaka (56201:003:1190), Vana-Aasa (56201:003:0393), 
Rohu (56201:003:0111) ja riigi omandis olevalt Kotka (56201:003:0827) 
kinnisasjalt. Maa- ja Ruumiametile teadaolevalt ei ole ühegi projekti ega 
planeeringuga neile kinnisasjadele uusi teid kavandatud. Ka katastrikaardilt 
nähtuvalt ja teeregistri andmetel ei asu ühelgi eelnimetatud kinnisasjadest 
teed.

Kuna eelnimetatud lahendusvariandid eeldavad riigiteelt uute 
mahasõitude/ristmike ehitamist, siis palun Transpordiameti esialgset 
hinnangut, kas üldse ja kui jah, siis millistel tingimustel 
(projekteerimisnormid, liiklusohutus jms) on uute mahasõitude/ristmike 
rajamine lubatav ja/või võimalik. Ühtlasi palun viidata asjakohastele 
normidele.

Arvestades asjaoluga, et maakohus määras Maa- ja Ruumiametile avaldusele 
vastamiseks väga lühikese tähtaja (03.07.2025), palun võimaluse korral 
vastata pöördumisele kiirendatud korras hiljemalt 02.07.2025.

Ette tänades,

lugupidavalt

	Toomas Kutti
nõunik I õigusosakond
+372 5301 1387

Maa- ja Ruumiamet
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <http://www.maaruum.ee> www.maaruum.ee

Mustamäe tee 51, Tallinn